Monday, December 24, 2012

Berhenti.

Alasan untuk aku berhenti menulis di blog adalah manusia manusia di luar sana cepat butthurt dengan apa aku tulis.

Lepas tu akan ada sesi royanan sebagai tindak balas bawah sedar mereka.

Aku redha kalau apa yang aku tulis tu salah.
Tapi kalau aku dah tulis benda betul, nak meroyan lagi, kau minta penampar free ke apa?

Kemon-lah!

Dah besar panjang.
Jangan nak nilai kata-kata seseorang itu daripada tahap keimanan dia sahaja.
Ada sahaja yang sesat ini berkata lebih benar daripada mereka yang mengaku mengimani Tuhan Yang Esa.

Faham ayat aku kat atas ni? Tak faham, sila belajar untuk menafsir ayat dengan lebih tepat dan guna akal bukan guna nafsu.

Aku tahu banyak yang guna nafsu walaupun mereka kata mereka guna akal atau pun apa jua sahaja entiti untuk nampak lebih baik.

Bukan aku nak kata aku ni bagus atau apa. Tapi bila aku kata tu ada betulnya, terima sahaja lah. Bukan ada dosa yang terpalit dalam buku-buku dosa kalian pun.

Dan bukannya aku tak pernah ambil tahu, ambil endah apa yang kalian nasihatkan pada aku.
Cuma aku praktikkan dengan cara aku. Bukan dengan cara kalian.
Tapi masih menerima apa yang kalian cakap.

No comments: